torstai 3. kesäkuuta 2010

UNIKKOTAIVAS






Tässä vielä lisää kuvia Unikkotaivas-installaatiosta näyttelystäni Galleria Rongassa toukokuussa. Installaatiota oli vaikea kuvata, enkä uudella kamerallanikaan onnistunut oikein hyvin.

Monet kävijät pitivät eniten tästä installaatiosta, vaikka olin siitä itse aluksi aika epävarma. Teos koostui yhdestä maalauksesta taustalla, mustasta kankaasta ja langan varassa roikkuvista muotoilluista verkkopusseista.

Aloin kerätä näitä verkko- tai hedelmäpusseja jo jokunen vuosi sitten, ja ystävätkin toivat niitä minulle ostaessaan sipuleita, mandariineja, appelsiineja tms. En tiennyt mitä niistä teen, mutta ihastuin materiaaliin ja voimakkaisiin hehkuviin väreihin. Lumous-näyttelyä suunnitellessa käväisi mielessä tehdä niistä installaatio gallerian pieneen huoneeseen. Pähkäilin pitkään ideaa ja vielä avajaispäivänäkin olin purkamassa koko teosta.

Unikkotaivaassa olen tavoitellut kolmiulotteisuutta, muotojen kertautumista maalauksessa ja muovikukkasissa, värin hehkua ja kauneutta, ilmavuutta ja estetiikkaa.

2 kommenttia:

  1. Tervetuloa takas! Ja hyvä että otit installaation mukaan näyttelyyn!

    VastaaPoista
  2. Mulla ei ole vieläkään oma kone asennettuna, kun nettipiuhan kanssa pitää kikkailla. Joten miehen työläppäriltä päivittelen joskus jotain kun ehdin...

    VastaaPoista